torsdag 6 november 2008

10000 meters klubben

Svensk tid - 12.40

Jag har gett mig f-n på att komma med i 10000 metersklubben! För det handlar väl om att man ska ha bloggat 10000 meter över havet!?

Vi har precis lyft från Arlanda. Nu väntar en nästan 10 timmar lång flygning. Planet känns lite fattigt. Vi har inte ens en egen skärm att glo på film! Buuuuuuu Delta Airlines!

Det finns tydligen mer än 60 tomma platser i planet. Om ett par timmar, när det är dags att sova, ska jag försöka hitta en ledig plats i nåt hörn där jag kan snarka bäst f-n jag vill....

Skriver mer om en stund!

*****

Svensk tid - 13.40

Nu har jag precis inmundigat ett mål mat. Lasagne 'italiensk sallad' (en kvartad tomat och fyra salladsblad). Härligheten sköljdes ner med ett glas starköl.

Innan vi åkte laddade jag PSP:n med barnprogram. Isabel sitter just nu i en flygsäng för barn, käkar kex och glor på Elmo. En formidabel succé!

Om ett par timmar flyger vi över Grönland. Med lite tur så slipper vi molnen så att det kan bli ett kort eller tre.

Nu: vila!

*****

Svensk tid - 16.38

Jösses vad jag är trött! Jag har inte en aning om vart vi befinner oss just nu. Förutom att vi sitter i ett flygplan dvs.

Jag tror nog att det är dags att sova ett par timmar. Det kan i och för sig bli lite problematiskt eftersom Cilla och Isabel sitter i stolen brevid och leker...

Nu dök det upp en karta på skärmen här. Vi är snart vid Nuuk på Grönland.

Nu ska jag försöka sova lite.

*****

Svensk tid - 19.10

Nu hänger vi i luften i nordöstra Kanada. Vi kommer att åka över Quebec ner mot Toronto för att därefter susa förbi i närheten av Detroit! Jag ska vinka ner mot The Joe. Hoppas att Rödvingarna ser det...

Det är 3 timmar och 20 minuter kvar till Atlanta. 3505 kilometer har vi förflyttat oss fram till nu.

Cilla sitter och spelar Tekken på PSP:n. Hon ser riktigt rolig ut när hon spelar =)

När vi kommer fram till Miami väntar 33 roliga bil-mil till Orlando. Vi ska checka in imorrn så jag antar att det blir till att slafa i bilen.

*****

Svensk tid - 22.01

Nu har vi påbörjat inflygningen mot Atlanta. Det är ca 25 minuter kvar till landning...

Nästa gång jag skriver blir antingen när vi sitter i gaten innan vi kliver ombord på nästa plan, eller när jag sitter på nästa plan.

Over n' out!

*****

Svensk tid - 00.24

Nu sitter vi på flygplatsen i Atlanta. Är det något de borde investera i här så är det en charmkurs till all personal. Jag har inte varit på någon annan flygplats i världen där servicen varit så j*vla dålig. Otrevliga, snorkiga, pissig attityd osv osv. En överstruken Expressengeting!

Jag har ännu inte hittat ett enda öppet trådlöst nät så att jag kan skicka blogginlägget. Det kan dröja ett tag innan jag får iväg den här uppsatsen...

*****

Svensk tid - 01.05

Nu sitter vi på planet som ska ta oss till Miami. Det är jävligt trångt. Jag sitter nedklämd brevid två fransoser. Det luktar inte färska baguetter vill jag lova...

Nu vill jag bara sova!

*****

Svensk tid - 04.24

Nu har vi tagit oss till Budget i Miami för att hämta vår bil.

Normalt sett kan jag inte sova på flygplan men den här gången somnade jag innan vi lyft från Atlantas flygplats. Jag vaknade när planet ramlade ner på backen här i Miami.

Uppenbarligen så har det blivit nåt knas med bilen som vi har bokat. Vi hade på förhand fixat en gigantisk bil men nu försöker de hyra ut en skitliten kärra som bara halva sällskapet får plats i. Vi får väl se hur det slutar...

*****

Inga kommentarer: