tisdag 7 oktober 2008

Det var rackarns...

Moshi moshi!

Nyligen så upptäckte jag att jag har ett gammalt mobilabbonemang som varit inaktivt i många år. För ungefär en vecka sedan ringde jag upp mobiloperatören för att avsluta det hela. Till min förvåning fick jag höra att jag har en samtalspott på ca 7500 kr att ringa för... Så nu sitter jag här med två abonnemang och "ohyggligt mycket pengar" att ringa för! Frågan är ju bara - Vem eller vilka ska jag ringa?!

En stor del av potten kommer nog att försvinna när vi är i USA och Karibien...

*****

Det blev en kort arbetsdag idag. Hade verkligen inte någon som helst ork att sitta framför skärmen på jobbet och glo på ärenden. Det var riktigt skönt att ramla in på kontoret vid niotiden och bege sig hemåt per velociped strax innan fyra i eftermiddags.

*****

Om bara ett par minuter är det dags att ta sig till affären för att införskaffa lite föda. Senare under kvällen vankas det Heroes och soff-mys. Imöra ska Liket fraktas till verksta'n där hon ska få sig en genomgång så att vi därefter kan framföra henne på lagligt vis ett år framöver.

Sayonara!

1 kommentar:

Lola sa...

du, kolla upp det där med potten innan du åker.. efter ett tag i branschen vet jag hur det funkar..
"men den potten får bara användas i sverige" säger dom när du ringer upp efter usa resan med ett feting faktura på några lax..
det finns alltid nå fintstilt mellan raderna..
tjing tjing