söndag 21 september 2008

Då var det dags igen...

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga de senaste månaderna. Jag lovar, ännu en gång, att jag ska bli bättre på att skriva ner vad jag pysslar med!

*****

Idag har jag och Cilla sprungit runt i skogen med mina svärföräldrar. Vi har bland annat plockat svamp...

Vi kom hem med nästan ett kilo trattkantareller, några "vanliga" kantareller samt ett par Hydnum repandum... Eller taggsvamp som det kallas i folkmun.

En ensam liten fingersvamp.




Ett par klasar med trattkantareller.




Cilla har hittat en riktigt stor kantarell.



Cillas pappa demonstrerar här sitt favorittrolltrick! Han har gjort om en skägglav till en mustaschlav!



Dagens svampskörd.



Trattkantareller, oxfilé, grädde, rödvin och purjolök...



Toppat med lite riven parmesanost och en liten kvist med färsk basilika.

*****

43 dagar kvar...

*****

Dags för "Hål i väggen"!

1 kommentar:

Isabel sa...

Det var på tiden tycker jag och mina föräldrar :-)

Ses på fredag!
Kram