tisdag 14 oktober 2008

19 dygn kvar...

Det är alltså inte fler dygn kvar till semestern! Wohooo!!!

Av dessa 19 dygn - eller ca 470 timmar för att vara exakt (ca och exakt som syftar till samma siffra, bra svensket!), ska jag jobba i 104 timmar och sova i ungefär 114 timmar.

Om jag räknar bort antalet jobb- och sovtimmar så är det 252 timmar kvar som jag kan disponera precis hur jag vill! Eller... Jag kan ju kanske räkna med att det går åt 1½ timme i snitt per dag att sköta badrum- och toalettbestyr såsom att duscha, borsta gaddarna, sitta och mysa på porslinstronen osv. Då försvinner det ju 28,5 timme enbart på toabesök - jösses...

För enkelhetens skull planerar jag in en längre toasittning till helgen så att jag kommer upp i 30 timmar på dass! Då återstår det alltså 222 timmar av min tid till annat. Vad ska jag göra med så många timmar?!

*****

Imorrn kör oktober månads ärendegranskning igång, fy f-n... Jag ska sitta och språkgranska myndighetens e-postsvar till våra kunder. Sköj...

*****

Nu vankas det Heroes och därefter en välbehövlig sömn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Jag vet precis vad du ska göra... Du ska hänga med mig och mina päron :-)

Kram!

Lola sa...

Du e inte helt frisk ibland hörrö. And i do gilla alot. Ressällskapet känns som en perfekt blandning ärkepuckon=)