måndag 28 april 2008

Promenad i vårväder, katastrofal middagsmat och urusel shopping...


Efter jobbet bestämde vi oss för att ta en promenad i vårvädret. Det känns faktiskt lite okej att vara hemma igen med tanke på att vädret är så pass bra som det är...

Vi tog en promenad till Tuna Park för att äta middag (vi kände oss så pass slöa att vi inte orkade ställa oss i köket...) samt för att shoppa kläder och skor.

När vi promenerade så blev vi ikappcyklade av Carlings-Johan som var påväg hem efter jobbet. Har inte träffat honom på flera månader så det blev ett glatt möte!




*****

När vi kom fram till Tuna Park tog vi sikte på Basilica. Väl där beställde vi in varsin "Fläsknoisette med potatisgratäng och pepparsås". Det var det vidrigaste vi ätit på väldigt länge! Att de har mage att ta 89:- för så dålig mat är ju ett skämt... Inte kunde de lägga upp maten på ett trevlig sätt heller.




*****

Efter maten var vi inställda på att shoppa skor och kläder. Problemet är bara att vi just nu befinner oss i den djupaste av shoppingsvackor! Jag hittade inte en enda sko eller ett endaste plagg jag ville ha. Cilla hittade en trevlig top men med rådande shoppinglycka så fanns den naturligtvis inte i rätt storlek.

1 kommentar:

Susanne sa...

Hallå där... jag trodde ni var färdigshoppade efter semestern??
PS. maten såg inget vidare ut.
Kramizar från mig som just nu sitter på jobbet, men när ni jobbar så SOVER jag!!!